Humlor!

       2010-08-13 00:18:51
Så tydligen har vi ett humlebo på vår tomt så de få växter som klarat sig igenom den stekande sommarvärmen var överfulla med humlor. Och självklart missade jag inte möjligheten att jag ta bilder på detta.




















På tal om insekter som kan skada en. Idag blev jag stucken av en geting. Gjorde väldigt ont, trots att jag är van vid smärta p.g.a migärn, och fingret där den stack mig svälde upp. Tur att det var fingret och inte halsen eller tungan. Efter det sprang jag runt med flugsmällaren i högsta hugg och avlivade varje geting som kom i min väg.

Ogillar ni getingar? Är ni precis som min mamma som skriker så fort de kommer i närheten?

Snart kommer resten av alla bilder jag har tagit och så ska jag berätta om Angel. På söndag åker vi till Jönköping för mer praktik. Får se vad uppfödaren kommer tycka om henne.



Kommentarer
Postat av: Annika

Jättefina bilder!

Jag ogillar getingar men jag springer inte iväg så fort de kommer!

2010-08-13 @ 14:28:56
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: RONJA [personal photoblog]

3dje och sista bilden är läckra! :) Titta gärna in hos mig o kommentera mina foton. :) Intresserad av ett länkbyte? :)



/Ronja

2010-08-21 @ 09:14:05
URL: http://royalglamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback