Hundmänniskor!

       2010-06-07 21:45:32
Sitter och kommeterar (snackar) med Niktia om hundar/kamphundar, media, lagar och hundägare. Detta får mig att direkt tänka på min klass. På ett hundsportsgymnasium så finns det många olika åsikter. Speciellt i en klass på 28 tjejer var utav alla har en stark vilja och ser sina åsikter som de enda rätta.

Så något jag vill att hundmänniskor ska förstå är att ibland är det bra att hålla din åsikt för dig själv eller åtminstone börja meningen med "detta är MIN åsikt" för annars blir du attackerad innan du hinner avsluta meningen. Hundmänniskor är som stora schakaler. Sliter en i stycken.

Ett annat problem är att hundmänniskor (inte i alla fall) tror att de kan mest om hundars beteende och träningsmetoder. Man pratar om saker man kanske egentligen inte vet något om.
Hundmänniskor pratar ifrån egna erfarenheter och metoder/kunskaper de har läst/hört/sett. Men detta är de inte tydliga att berätta för alla heller.

T.ex. har jag stor erfarenhet till stress, rädslor och hur man botar/förebygger detta för att jag har haft hundar med dessa problem och lärt mig detta av egna erfarenheter. Dessutom anser JAG att jag kan mycket om beteende och hur man uppfostrar hundar. Vilket många i min hemort kan vittna till.

Nu Nikita pratar jag inte om dig utan jag börjar bara tänk på detta när vi började prata om det.



Kommentarer
Postat av: Nikita

Men åh, det är helt okej! Jag förstår och känner likadant, och jag kan vara väldigt snabb på att orda emot! :) Jag vet även att jag också kan framstå som personen som tror hon är störst, bäst och vackrast, men jag försöker jobba på min finkänslighet. ;p



Sv: Jag håller med dig, myterna är ju dock mer eller mindre något man hör om just amstaff/pitbull. :)

2010-06-09 @ 17:05:35
URL: http://nikitaistheshit.blogg.se/
Postat av: Melina - 19 årig nagelteknolog

Svar: Nej då det är ingen underlig fråga, det är ju bara bra att du vill sluta eftersom att det är en "dålig" vana.. Många som frågar faktiskt.



Det är svårt att säga vad som just funkar på dig, men det finns vissa nagellack som smakar illa och liknande som ska få en att sluta bita på dom, vet att det inte funkar på alla, men kanske värt att testa?



Annars vet jag tjejer som kommer till mig på salongen och vill göra förlängning för att dom är så korta och då blir det att man slutar eftersom att man inte vill förstöra dom :)

2010-06-10 @ 00:25:11
URL: http://meliinea.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack, vad roligt! :-) Njä, djurporträtt är nog inte riktigt min grej, tyvärr.

2010-06-10 @ 22:36:32
URL: http://mejlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback