Natten + Dagen

       2010-06-25 21:36:57
Nu har jag äntligen lite tid att skriva på bloggen. Angel är pigg och väldigt glad. Hon börjar känna sig mer hemma nu och just nu ligger hon och tuggar på en dentastix med två avundsjuka Golden Retriever runt sig.

Natten gick väl sådär. Det började med att hon sov en stund i min säng. Efter ett tag så vaknade jag av att jag hörde ett bjonk och så låg en Aussievalp på golvet. Efter det stoppade jag in henne i buren. Den tycker hon rätt bra om. Stoppade in ena handen i buren för att hon skulle vara lite tryggare men det var inte så bekvämt. Så kom jag på den brillianta idén att hon blir lugn av musik så då satte jag igång Melissa Horn på mobilen så kanske hon började slappa av. Så efter ett tag så somnade hon.

Försökte vakna klockan två men både hon och jag var trötta då så vi sov vidare. Sen tio minuter i sex kissade hon i buren. Tio minuter innan klockan ringde. Efter det gick vi upp. Hon fick lite mat. Har redan gått över från Doggy till Oliver. Hon ville inte äta Doggy så jag tänkte att hon skulle prova på Oliver och det åt hon. Är ingen stor ätare men tänker att det kommer när hon känner sig helt hemma här.

Sen har det varit full fart. Jag fick i mig lite frukost sen så var det bara att ta ut henne i trädgården. Vid tio blev jag så trött att jag var tvungen att sova. Så jag och Angel gick och la oss på rummet. Jag i sängen, hon i buren och så sov vi i nästan två timmar. Mamma kom och väckte oss och sa att snart skulle min syster komma. Så mamma fick ta ut Angel så hon fick kissa sen var det bara att vänta på Pernilla.

När hon dök upp så blev Ellie och Doris hemskt glada medan Angel tyckte att Pernilla var något obehaglig. Men det släppte ganska så snart. Sen satt hon i Pernillas knä ett bra tag.
Så var det dags för lunch, Angel låg på golvet och sov medan vi åt. Jätteskönt att hon kan vara så passiv. Vid två tiden kom Sam, vi åt lite tårta sen satte vi oss och tittade på Scrubs och Big Bang Theory medan Angel låg och sov i min säng.

Tycker att dagen har flytit på rätt bra. Skönt att Angel vet stortsätt att hon ska kissa utomhus bara att hon inte alltid hinner dit i tid. Har bestämt att jag inte tänker börja träna henne riktigt än. Hon behöver mogna något till men kanske hon är redo nästa helg.

Kan tala om att jag har en hjärnskakning just nu så jag har haft väldigt ont som tur väl så har man migränmedicin som hjälper mot det mesta. Men känner att smärtan håller på att komma tillbaka så ska nog gå och lägga mig snart.

Här kommer lite bilder på Angel som jag tog under dagen:











Och bilder på lite blommor:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback