IPO-träning/Föreläsning

       2010-05-29 00:05:47
Idag var det ingen vanlig dag. Nej idag var det IPO-dag. Föreläsning i tre timmar, träning i tre. Tja det var väl inte mycket till träning, satt mest och fotade och tittade på. Men det var ändå lärorikt och väldigt kul. Jag och IPO-snubben tänkte mycket på samma sätt när det kommer till hundar och träning av dem.

Kommer inte ihåg vad han hette alls. Väldigt dåligt av mig. Sen i kväll var jag i Karlstad med Emmelie, Ellen och Sofie. De bowlade, jag tittade på. Drack lite cider i baren och sen gick vi och åt. Var trevligt och många skratt under den kvällen. Hoppas att vi hinner göra om den innan sommarlovet. Fast tvivlar på det...

Men tillbaka till IPOn. För er som inte vet vad IPO är så tror jag det är lättast att förklara att det är ungefär vad Polisen gör med sina hundar. Ni vet, bita i armen på folk, spåra och lydnad. Det är en väldigt intensiv sport och inte alla hundar passar till den. Det finns bara vissa raser som får tävla i sporten. T.ex. Schäfer, Belgiska vallhundar, Rottweiler, Dobermann och Boxer. Med andra ord alla Bruksraser. Jag kommer få tävlva i IPO med min Aussie, även fall rasen i säg inte lämpar sig till det.

Här kommer bilderna:







































Ni som bor i Stockholmstrakterna eller är där i slutet av augusti tycker jag ska passa på och kolla på IPO och Bruks-SM. Själv ska jag dit med min uppfödare och massera hundar. Har ni vägarna förbi tycker jag ni ska titta in hos Frisk Hund så får ni se mig och träffa på Aussievalp på 4 månader. Jag lovar att ni kommer få se en hel del fantastiska hundar.

Själv tycker jag det är underbart med helg. Ska verkligen njuta de här två dagarna. Super härligt! Ska bara slappa, plugga matte och träna hund. Kanske tvätta lite och städa om jag orkar...

Vad har ni planerat inför helgen?



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!



Det är väl Tomas Karlsson från Kennel Råbäcken/Backamo Hundtjänst? :)

2010-12-22 @ 18:32:51
Postat av: Martina

Jag vill träna och tävla IPO med min aussie, både del A (spår) B (Lydnad) och självklart också C (skydd, Bitarbete) Vill gärna prata mer med dig, mejla mig :)

2011-11-09 @ 22:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback