J*vla HSB!

       2010-05-18 19:00:51
Alltså att de inte kan hålla koll på betalningar utav hyran. Heller inte vad de säger i sina påminnelsebrev.

I januari i år la jag in alla kommande hyror på min bank så att det skulle flyttas över pengar i god tid. Av någon anledning så gjordes inte detta för februari och jag hade turen att se det kvällen den 5/2 (fredag), flyttade över pengarna igen och på måndagen kom hyran in till HSB. Lite försent men ändå helt godkännt. Några dagar senare, typ på torsdagen, dimper det ner en betalningspåminnelse där det står klar och tydligt (jag citerar):

Har betalningen skett någon av de senaste dagarna ber vi Er bortse från denna påminnelse.

Med andra ord skulle jag skita i påminnelsen, även min mamma har minne av detta då jag ringde henne så fort jag såg orden "betalningspåminnelse".

Så vad hände i onsdags? Jo då dimper det ner en till påminnelse. Jag skyndar mig in på bankens hemsida och kollar mina senaste betalningar och jo visst stod det att hyra var betald och hyrkontot var nästan tömt. Skickar ett mail till HSB och frågar vad som försegår då säger tant-helvetet att jag ska betala påminnelsen från FEBRUARI.

Svarade på mailet och sa att de säger emot sig själva och att jag inte ska betala något. Bad de kolla vad de själva säger i sina brev och kolla betalningar innan de pekar finger på en.


Bildkälla

Någon annan som varit med om något liknande krångel med sin hyresvärd?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback