Lee Dewyze ft. Crystal Bowersox

       2010-05-30 23:26:15
Nu kommer det här ett litet musiktips. Ni kanske inte vet det men jag är ett stort American Idol fan och nu under hösten har jag följt detta program flitit. Men så i torsdags så avgördes det. Lee Dewyze och Crystal Bowersox slogs om titeln American Idol 2010. Jag var helt säker på att Crystal skulle vinna. Hon har en fantastik sångröst och är väldigt unik. Hade hoppats på en tjej men tja jag hade fel. Det var Lee som vann och jag blev eld och lågor. Har sedan början varit ett Lee-fan, dels för hans röst, dels för hans musiksmak.

Dessutom så var det sista programmet för Simon Cowell. Han har nu lämnat programmet och man undrar ju vem som kommer ersätta honom nu när American Idol kommer in på sin 10:de säsong. Cowell själv ska börja med sitt brittiska program The X-factor i USA, men det dröjer ytterligare 1 år innan vi ser honom där. Så under resultatkvällen satt jag och lipade som f*n. Tårarna bara rann, hemskt. Var jättegulligt att alla de gamla American Idol-vinnarna kom tillbaka och sjöng tillsammans. Bara David Cook saknades av någon anledning. Lite besviken på honom, trots allt så är han min favoritvinnare någonsin. Men man fick nöja sig med gamla vinnare och deltagare sen de senaste 8 säsongerna. Simon blev nog ganska så rörd utav det.

Men nu tänkte jag tipsa lite om en låt. Det är en låt från en av mina favoritfilmer, Once heter den. Den vann en Oscar för Bästa sång 2007 om jag inte minns fel. Låten heter Falling Slowly och är otroligt vacker. Men tänkte inte bjuda på originalet utan en cover gjord just av American Idol finalisterna 2010.




Vill ni höra originalet så har ni den här:






Bildkälla

Jag gillar Lee och Crystals version bättre men ni kanske tycker tvärtom. Tycker ni kan se filmen, rekommenderar den för de som gillar musik och djupa filmer. Bästa sättet att förklara filmen... Poetisk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback