Första Kvällen Med Gänget

       2010-06-24 23:20:54
Så nu har denna fotoblogg blivit till en hund/fotoblogg. Just nu sitter jag och en väldigt pigg Angel i min säng. Ja allt börjar ju bra. Hon skulle ju sova i den nya fina buren jag har köpt till henne. Hmm ja och vart hamnar hon? I sängen. Hon är lite orolig men verkar trivas rätt bra. Det är enklare för en Goldenvalp att komma in i vår flock eftersom vi redan har Golden och den är van att se den rasen. Svårare för en Aussie som aldrig sett en Golden.

Väntade hela dagen på att mamma skulle komma hem till Carina så vi kunde fixa alla papper och sen åka hem. Klockan 17.20 kom hon körandes. Angel fick träffa Ellie. Ja de blev väl inte super glada när de såg varandra. Ellie hälsade knappt på Angel eller på Bimbo. Så gick vi in. Inga problem med papperna. Det är ju trots allt tredje hunden i vår flock. Carina fick betalt, hon kollade mammas axlar och sen så var det dags att åka hem. Packade in alla mina saker, två människor och två hundar i en V70 och sen så bar det av mot nya äventyr.

Hela resan gick
toppen. Stannade en gång för att kissa Angel och efter två timmar var vi hemma. Angel både kissade och bajsade sen fick hon träffa Doris. Den hunden gillade hon inte. Doris var stor, tung och närgången. Angel markerade att hon ville banne mig inte ha Doris nos i baken. Sen när Doris blev för närgången så blev hon totalt förbannad. Hon skällde och högg efter henne. Jäkla vad arg hon blev.

Sen så fick alla hundarna lite mat. Angel ville inte ha så mycket och jag förstår henne. Har varit en lång dag idag. Kan i alla fall säga att hon är väldigt fäst vid mig. Kan bero på att hon har varit runt mig i en vecka redan. Dessutom så börjar hon förstå vad hon heter och det är väldigt positivt.

Nu ska jag sova. Ska upp kl 02.00, 06.00 och 09.00 för att kissa Angel. Imorgon är det även Midsommar så då kommer syster Pernilla och träffar Angel. Även Sam dyker upp på eftermiddagen och träffar henne. Sen lär det dröja några dagar innan jag bjuder in någon mer.

Ska fota en hel del imorgon för då ska hon få se baksidan av trädgården.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback