Sista dagen i skogen

       2011-05-25 22:15:33
Idag var sista dagen ute i skogen med klassen. Sista innan studenten. Känns konstigt och sorgligt efter tre år tillsammans. På dessa dagar underhåller vi oss med spår, sök, kör uppletande och rapport och har det mysigt. Tråkigt när inte alla är med men det kan man inte heller räkna med.

Den här gången följde inte Angel med utan det gjorde Ellie. Angel löper så jag tyckte det var lugnast att ha med Ellie istället. Sen har Ellie varit med under alla tre åren så kändes inte mindre än rätt att hon följde med, sen ville jag spåra med henne också.

Spåret gick riktigt bra. Ca 300 m, två vinklar och tre apporter. Första apporten missade (frivilligt) hon så fick ropa tillbaka henne tills hon hittade och apporterade den. Första vinkeln tog hon perfekt och började bli mycker mer noggrann efter den. Andra apporten hittade hon men blev lite osäker om hon skulle plocka upp den, så fick uppmuntra henne lite, men hon plockade upp den. Andra vinkeln var lite svårare då vi kom in i väldigt tät skog. Den svåra terrängen gjorde henne noggrannare och när hon hittade slutapporten plockade hon upp den, tittade på mig och sedan kom hon travandes mot mig. Blev jättelycklig när hon kom fram. Efter det fick hon spåra fritt utan lina för att hitta köttbullarna.



Dagens spår

Under dagen hann jag självklart ta lite bilder och här har vi dagens bildspel:




Musik: Yellow Room - Yiruma

Håller på att planera de kommande fototipsen och har en så länge tio stycken. Ska skriva lite på dem i förberedandesyfte och fota senare. Har även lite andra planer inför sommaren som jag tänkte dela med mig senare.



Kommentarer
Postat av: Annika

Vilket underbart bildspel!

2011-05-27 @ 11:38:03
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback