The Inbetweeners

       2010-05-30 00:57:55
Nu tänkte jag tipsa lite här. I julklapp fick jag en film utav min Brittiska vän Jon. Han skickade en film som hette The Inbetweeners. Så igår tänkte jag att jag skulle se fall det var något kul. Det skulle ju vara komedi så vem vet det kunde vara nått att se.

Visade sig vara en serie och inte en film. Jag skäms lite faktiskt. Jon hade ändå sagt att det var en serie. Men såg ett avsnitt och blev helt förälskad i det. Musiken, karaktärerna och storyn.

The Inbetweeners handlar om Will som hela sitt liv gått på privatskola och när hans pappa lämnar hans mamma blir Will tvungen att gå i den kommunala skolan för att hans mamma har inte råd att betala avgiften. Will får det svårt att skaffa nya vänner och blir genast en av de mindre populära. Men det dröjer inte allt för länge innan han blir vän med Simon, Neil och Jay. Tillsammans försöker de överleva livet som 16-åringar i en värld av mobbare, lärare och sexdrift.

Denna serie är som en härlig blandning mellan Big Bang Theory, Supersugen och American Pie... Fast brittiskt.

Rekommenderar den starkt.



Bildkälla




Kommentarer
Postat av: Jonathan

I'm really pleased you liked it. :D

2010-05-30 @ 10:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback