36 500 SEK så är jag nöjd!

       2011-06-10 22:01:32
Satt och tänkte på vart jag skulle vilja åka här i världen och kom fram till att Sydamerika skulle vara drömmen. Helst skulle jag vilja besöka hela norra halvan men det blir nog lite dyrt. Så när jag satt och letade hittade jag den perfekta resan. Men säger som Tevye i Fiddler on the roof "If I was rich man"...

Det jag hittade var en rundsresa som heter Altiplano. Den vara i 23 dagar och kostar minst 36 500 kr, då ingår inte alla måltider. I resan får man besöka Salar de Uyuni (saltöken som jag skrev om tidigare) och Titikakasjön, världens högst belägna navigerbara sjö. Reser självklart till en massa andra ställen som Tiwanakulturen och Machu Picchu. Detta hade varit drömmen för mig, tänk och fota allt det där! Problemet är att man reser i grupp och så som jag är när jag fotograferar så lär mitt resesällskap lämna mig fastspänd i nått träd någonstans. Nej, så ska jag göra denna resan ska man göra det med någon som har intresset för sådana resor och tålamodet till att låta en fotografera. Skulle vara bra om den personen kunde bära fotoutrustningen också. Antar att mitt resesällskap kommer bestå av några lamor.

Nåja, vad är väl en bal på slottet?


Framtida resesällskap?

Vad är den dyraste resa ni någonsin gjort?

Imorgon blir det att ta sig an ännu ett fototips! Denna gången blir det förhoppningsvis riktigt bra och lärorikt för alla läsare. Har även planerat in resten av fototipsen som jag hoppas bli klar med innan midsommar. Blir totalt 7 stycken fototips till. Sedan går fototipsen på semester och återkommer i slutet på juli om jag har några idéer tills dess.

Självklart tar jag emot önskemål om ni tycker att det saknas nått. Har ni några problem så är det bara att fråga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback